• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84672
+
-

ازسرگیری فعالیت کارخانه آرد و نشاسته یاسوج

اخبار
ازسرگیری فعالیت کارخانه آرد و نشاسته یاسوج

کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که حدود ۲ ماه پیش به دلیل تولید  آرد بی‌کیفیت از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظارتی تعطیل شده بود، با رفع ایرادها و تعهد به تولید آرد باکیفیت با حضور جمعی از مسئولان و متولیان امور راه‌اندازی مجدد شد. 

به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید این کارخانه ۳۰۰ تن در شبانه‌روز است و در زمینی به مساحت یک هکتار در ورودی جاده سروک واقع شده است.

اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این کارخانه به ترتیب حدود ۸۰ و ۵۰۰ نفر است. معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: کارخانه آرد و نشاسته یاسوج از جمله واحدهای راکد و مشکل‌دار بود و در دولت تدبیر و امید با رفع مشکلات و اعطای تسهیلات ویژه به چرخه تولید بازگشت.

«حشمت‌الله صمیمی‌دوست» اظهار کرد: این کارخانه ظرف ۲ ماه گذشته با دستور قضایی و به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و تولید آرد بی‌کیفیت از سوی نهادهای نظارتی و تعزیرات حوکمتی پلمب شده بود. 

وی تصریح کرد: ظرف این ۲ ماه نیز با رایزنی و هماهنگی با سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سرمایه‌گذار و متولی اصلی این کارخانه و همچنین بازدید دستگاه‌های نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فعالیت این کارخانه دوباره آغاز شده است.

صمیمی‌دوست تصریح کرد: مسئول واحد کنترل کیفیت این کارخانه متعهد شد که کیفیت تولید آرد این واحد تولیدی را به صورت هر هفته و ماهانه به نهادهای نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد گزارش کند. 

وی گفت: کارخانه آرد و گلوکز یاسوج نیز ظرف این ۲ ماه تعطیلی بیش از ۲۷۰ تن آرد به اداره کل غله استان بدهکار است که باید برای جبران خسارات و بازپرداخت بدهی خود در این راستا اقدام کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید